Havas – una dintre marile agenţii internaţionale de creaţie şi media – a instruit 5.000 de angajaţi în programmatic

Deoarece marketingul programmatic pătrunde peste tot, Havas consideră că angajaţii săi trebuie să știe cum funcționează sistemul DMP şi că este necesar să se întoarcă la elementele de bază. Astfel, Havas Media şi-a asumat misiunea ca, pentru început, 25% dintre cei 20.000 de angajaţi să fie bine pregătiţi, să stăpânească limbajul și abilitățile de cumpărare și de vânzare automate.

Perspectiva este de a transforma agenţia într-una „100% programmatică”, cu ajutorul unui program intern de certificare, prin care să ajungă să aibă angajați încrezători, vorbind programmatic. Acest lucru se va realiza cu ajutorul unei platforme de învăţare prorpii care, sub umbrela Universităţii Havas, va reuni cursuri on-line, proiecte şi alte tactici proprii. Programul oferă angajaților, în funcţie de nivelul de studiu, între opt și zece ore de curs, fiecare curs fiind format din explicații sub formă de text, video și interviuri, precum și teste.

Cursul este structurat pe trei niveluri: elementele fundamentale, care acoperă limbajul programmatic și conceptele de bază; modulul avansat, care include aplicațiile la zi al tehnologiei programmatic; și elite, care este despre viziunea strategică.

„Am luat această decizie acum un an”, a declarat Celine Merle-Beral, directorul de HR al companie. Au existat cereri din interiorul companiei, venite atât din zona de media, cât şi din zona creativă, prin care angajații exprimau nevoia de a şti programmatic, pentru a înțelege mai bine problemele clientului.

Exista situaţii similare şi în alte agenții. Spre exemplu, în ultimii doi ani, Starcom a instruit mii de oameni în programmatic, într-un efort de a moderniza clasica abordare „vânzare – cumpărare de mass-media”, bazată pe mix-ul de canale (print, TV), în favoarea tehnologiei.

Într-un cuvânt, toată lumea trebuie să se întoarcă la școală.

Află mai multe…

Foto: sursa